
A belső kommunikáció a könyvtár vezetői és a munkatársai közötti információcsere. Ennek gördülékenysége meghatározó az intézmény teljesítményében. A könyvtáron belüli kommunikáció akkor hatékony, ha a megfelelő információ, a megfelelő helyen és a megfelelő időben áll rendelkezésre. Mindezek miatt kijelenthető, hogy a belső kommunikáció szerepe meghatározó a vezetésben. A vezetés feladata, hogy folyamatosan informáljon a szervezet aktuális helyzetéről, kialakítsa a bizalmat és megteremtse az innovációt. Az alkalmazottaknak ismerniük kell az intézmény jövőjére vonatkozó terveket és a napi munkához szükséges információkat is meg kell kapniuk. Ahhoz, hogy önmagukat kiteljesítő, értelmes tevékenységnek érezzék munkájukat, fontos, hogy feladataik és az intézmény fejlődési irányai összhangban legyenek.
A külső kommunikáció kiterjed a könyvtár külső megjelenésétől kezdve, a hatékony tájékoztató anyagokon keresztül, az informatív honlapon túl egészen a megfelelő szakértelmet és szolgáltatói magatartást képviselő könyvtárosokig. A könyvtár külső kommunikációs partnerei azok a személyek és intézmények, akiknek a véleménye fontos, egyszóval a legfontosabb külső partnereink a valós könyvtárhasználóink és a fenntartó. A külső kommunikációval tehát célunk, hogy megnyerjük és megtartsuk ügyfeleinket.
Ismertető:
http://ki.oszk.hu/kf/2010/10/minoseg-a-konyvtarban/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése